De Volvo V60 Recharge plug-in hybrid

De Volvo V60 Recharge plug-in hybrid met meer elektrisch bereik v.a. € 51.150,-

Door een nieuwe, verbeterde Rechrge plug-in hybride aandrijflijn, wordt de elektrische actieradius in de nieuwe Volvo V60 Recharge aanzienlijk vergroot. Tegelijkertijd wordt de CO2-uitstoot verlaagd en de prestaties en rijeigenschappen verbeterd. Met de long range accu gaat de elektische actieradius van de Volvo V60 er flink op vooruit van 40 km naar 89 km. Aangezien de gemiddelde forensenafstand tussen de 30km en 70km ligt (afhankelijk per regio), zullen de meeste Volvo-rijders met een thuislaadpunt hun dagelijkse autorit volledig elektrisch kunnen afleggen in een nieuwe plug-in hybride van Volvo.

 

Kortom deze nieuwste plug-in leveren al het elektrische rijbereik dat nodig is in het dagelijkse leven van de meeste mensen.

 

De belangrijkste verbeteringen zijn een nieuwe long-range batterij met een derde laag cellen om de capaciteit te verhogen van 11,6 kWh tot 18,8 kWh en een krachtigere elektrische motor op de achteras die nu 107 kW / 145 pk levert. Het extra elektrische vermogen resulteert in een totaal gecombineerd vermogen van 257 kW / 350 pk voor de Recharge T6 en 335 kW / 455 pk voor de Recharge T8-modellen, waarmee deze laatste de krachtigste Volvo's ooit geproduceerd zijn. Naast de nieuwe aandrijflijn wordt one-pedal-drive ook standaard voor de Volvo XC60, S90 en V90 Recharge plug-in hybrides. Deze techniek kennen we reeds uit de volledig elektrische C40 en XC40 Recharge Pure electric modellen.

De grotere accucapaciteit betekent dat meer klanten in staat zullen zijn om hoofdzakelijk volledig elektrisch te rijden. Volvo Cars schat dat de nieuwe aandrijflijn het potentieel heeft om de CO2-uitstoot in de WLTP-rijcyclus met ongeveer 50 procent te verminderen.

 

 

De nieuwe en verbeterde elektromotor verhoogt het vermogen op de achterwielen met 65 procent, waardoor de prestaties en rijeigenschappen in alle scenario's verbeteren. Samen met de verbeterde batterij zorgt de vernieuwde elektromotor ook voor een beterde vierwielaandrijving, wat bijzonder nuttig kan zijn bij lage snelheden, bij het trekken van lasten of bij het rijden op gladde wegen waar extra tractie en stabiliteit vereist zijn.

 

Volvo Cars is vastbesloten om een leider te worden in de snelgroeiende markt van elektrische premium auto's. Halverwege dit decennium wil het merk wereldwijd 1,2 miljoen auto's verkopen, waarvan minstens de helft volledig elektrisch. Tegen 2030 wil Volvo Cars een volledig elektrisch autofabrikant zijn.

 

Uit klantenonderzoek blijkt dat de plug-in hybrides van Volvo Cars nu al ongeveer de helft van de tijd in volledig elektrische modus rijden. Deze upgrade van de aandrijflijn zal dat percentage verhogen, waardoor hun positie als 'parttime elektrische auto's' verder wordt verstevigd.

 

"Rijden met een plug-in hybride is vaak een opstapje naar volledig elektrisch rijden," Wij geloven dat deze upgrade aan velen zal laten zien dat elektrisch rijden de toekomst is, en ons dichter bij onze 2030-ambitie brengt om een volledig elektrisch merk te worden."

 

De nieuwe aandrijflijn wordt geïntroduceerd op alle Volvo Recharge plug-in hybride modellen op basis van de Scalable Product Architecture (SPA), waartoe de Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 en XC90 Recharge-modellen behoren.

Naast de verbeteringen aan de aandrijflijn is ook de T8-benzinemotor met turbocompressor verbeterd voor een hogere brandstofefficiëntie en betere prestaties. Dit betekent een hoger motorvermogen bij lage toerentallen en bij het wegrijden, terwijl een meer verfijnde geëlektrificeerde aandrijving wordt gegarandeerd met een lagere CO2-uitstoot via de uitlaat. Voor sommige varianten daalt de CO2-uitstoot zelfs tot onder de 20 gram, hierdoor komen nu ook de XC60 en XC90 in aanmerking voor halvering van de wegenbelasting.

 

Het mooiste nieuw is : Dat de prijzen nauwelijks wijzigen ondanks de nieuwe verbeterde specificaties!

Kan ik u helpen?

Wilt u meer informatie over een nieuwe Volvo of occasion?

Niham@Home
Video gesprek